

Telecom operatoren: Koopgids
Onze meest gelezen artikels voor Telecom operatoren
Bekijk al onze artikels over Telecom operatoren
-
-
Mobiele telefonie
- Een GSM abonnement voor uw bedrijf kiezen
- GSM abonnementen vergelijken
- GSM abonnementen opzeggen
- Voordelen Dual SIM
- Kosten internationaal bellen
- Mobiel internet voor uw bedrijf?
- Base GSM abonnementen
- Telenet GSM abonnementen
- Proximus GSM abonnementen
- Orange of Proximus: beste zakelijke gsm-abonnement
- Gsm-abonnement wijzigen: wat betekent dit voor bedrijven?
- GSM kopen bij Telenet: slim voor bedrijven of niet?
- Kan ik een GSM met abonnement fiscaal aftrekken als bedrijf?
- Internet en gsm abonnement vergelijken voor KMO’s
- Beste mobiele abonnementen voor werknemers op afstand
- Zakelijk GSM + internet + TV: goedkoopste opties 2025
- Hoe controleert u de telecomkosten van uw bedrijf?
- Internet en telefonie voor bedrijven: hoe kiest u het juiste pakket?
-
-
-
Woordenlijst
- Woordenlijst
-
Mis geen enkel telefoontje meer dankzij een telefooncentrale! Met een telefooncentrale die bij uw bedrijf past zorgt u ervoor dat u uw klanten te allen tijde te woord kunt staan. U houdt uw klantvriendelijkheid hoog in het vaandel en u loopt geen omzet mis. In deze informatiegids maken we u wegwijs in de wereld van telefooncentrales. Zodat u de beste keus maakt voor uw bedrijf. We zullen onder andere de volgende onderwerpen bespreken:
Verschillende soorten telefooncentrales
Telefooncentrales zijn er in verschillende soorten en maten. De gebruikte techniek bepaald mede of de telefooncentrale geschikt is voor uw bedrijf.
VoIP-centrales zijn de laatste jaren steeds populairder geworden. Doordat de verbinding via internet gemaakt wordt, is het telefoneren een stuk goedkoper geworden. Daarnaast is men niet meer gebonden aan een fysieke telefoonlijn en er kan dus gebeld worden van elke gewenste locatie.
Hiernaast worden ook analoge telefooncentrales nog steeds volop gebruikt. Dit blijft een goede oplossing voor bedrijven met veel telefoonlijnen. U leest meer over de verschillende telefooncentrales in deze gids.
Kiest men voor een interne of een externe telefooncentrale? Dit is een keuze die weloverwogen genomen moet worden. We zetten voor u op een rij wat de voor- en nadelen van beide oplossingen zijn.
De aanschaf van een telefooncentrale
Wie een telefooncentrale gaat aanschaffen komt voor een keuze te staan: kopen of huren? Beide opties bieden voor- en nadelen. Wat de meest interessante oplossing voor uw bedrijf is, is afhankelijk van het type telefooncentrale dat u kiest. Ook of u de telefooncentrale extern of intern laat draaien is een aandachtspunt. We zullen beide financieringopties toelichten zodat u een weloverwogen keuze kunt maken.
Onderhoud telefooncentrale
Een telefooncentrale heeft onderhoud nodig. Wanneer u de centrale huurt zult u bij uw huurcontract tevens een service- en onderhoudscontract afsluiten. Hiermee bent u gegarandeerd van een storingsdienst en een periodieke onderhoudsbeurt. Wanneer u de telefooncentrale koopt kunt u een dergelijk contract afsluiten bij de leverancier. U leest er meer over in deze gids.