Technologie / werking

Ontdek de vaakst gestelde vragen over Maaltijdcheques

Mijn maaltijdcheques zijn niet op mijn rekening bijgeschreven, wat nu?

 

Het is vervelend als je maaltijdcheques niet op de verwachte datum zijn gestort. Gelukkig zijn er verschillende stappen die je kunt ondernemen om dit probleem op te lossen. Het is belangrijk om systematisch te werk te gaan om de oorzaak te achterhalen en de storting alsnog te ontvangen.

1. Controleer de Verwachte Stortingsdatum

Allereerst is het raadzaam om de gebruikelijke stortingsdatum van je maaltijdcheques te controleren. Deze informatie kun je vaak vinden op je loonstrook, in de communicatie van je werkgever over de maaltijdcheques, of in de app van de maaltijdcheque-uitgever (zoals Sodexo, Edenred of Monizze). Er kunnen soms kleine vertragingen optreden door weekenden of feestdagen.

2. Raadpleeg Je Werkgever (HR-Afdeling)

Als de verwachte stortingsdatum is verstreken, is de volgende stap om contact op te nemen met je werkgever, specifiek de HR-afdeling of de afdeling die verantwoordelijk is voor de salarisadministratie. Zij zijn de opdrachtgever voor de storting van de maaltijdcheques en kunnen nagaan of de storting van hun kant is uitgevoerd. Vraag hen naar de status van de storting en of er eventuele problemen bekend zijn.

3. Neem Contact Op met de Uitgever van de Maaltijdcheques

Indien je werkgever aangeeft dat de storting van hun kant is verwerkt, maar je de maaltijdcheques nog steeds niet hebt ontvangen, neem dan contact op met de uitgever van je maaltijdcheques (Sodexo, Edenred of Monizze) . Zij kunnen nagaan of er een probleem is met je account of de verwerking van de storting. Houd je gebruikersgegevens of kaartnummer bij de hand wanneer je contact opneemt. Vaak bieden zij ook een klantenservice via telefoon, e-mail of een online portaal.

 

4. Controleer Je Digitale Account/App

Als je digitale maaltijdcheques ontvangt, controleer dan de app of het online portaal van de uitgever. Mogelijk is de storting wel verwerkt, maar zie je deze nog niet direct in je overzicht. Soms kan er een kleine vertraging zijn in de weergave.

5. Bewaar Relevant Bewijs

Houd alle communicatie met je werkgever en de uitgever van de maaltijdcheques goed bij. Dit kan helpen bij het oplossen van eventuele geschillen of het aantonen van het probleem.

Door deze stappen te volgen, kun je de oorzaak van de niet-gestorte maaltijdcheques achterhalen en hopelijk snel de tegoeden ontvangen waar je recht op hebt.

Ontdek andere vragen over Maaltijdcheques :

Technologie / werking: vaak gestelde vragen :

Voor meer info over Maaltijdcheques ga naar Onze koopgids

Wat doen als je maaltijdcheques niet zijn gestort?