BETAALOPLOSSINGENOntvang tot 4 gratis offertes
BETAALOPLOSSINGEN
Ontvang tot 4 gratis offertes
Vergelijk tot 4 Offertes in 1 aanvraag Vergelijk tot 4 Offertes in 1 aanvraag

Betaaloplossingen

Ontdek onze artikels over Betaaloplossingen

Al onze artikels over Betaaloplossingen zien

De vaakst gestelde vragen over Betaaloplossingen

Alle vaak gestelde vragen over Betaaloplossingen zien

Een betaalterminal is tegenwoordig onmisbaar voor ondernemers. Steeds meer consumenten betalen met een betaalpas in plaats van cashgeld aan de kassa. Maar er zijn nog meer elektronische betaalmiddelen. En dat betekent dat een geschikte betaalterminal nodig is die al deze betaalmethoden aanvaardt. Als een klant niet kan betalen zoals hij wil, is de kans groot dat hij andere oorden opzoekt. Over de keuze van een betaalautomaat moet dus goed nagedacht worden.

 Betaalterminal

Betaalterminal: voldoende betaalmogelijkheden?

Uiteraard moet een betaalterminal verschillende betaalmiddelen aanvaarden. Dan denken we vooral aan:

  • bankkaarten
  • kredietkaarten
  • e-maaltijdcheques
  • elektronische cadeaubonnen

De voordelen van een elektronische betaalterminal:

  • 100% veilig: hoe minder cash u in de winkel hebt, hoe minder risico u loopt op diefstal.
  • Heel snel: u int uw inkomsten snel en eenvoudig, zonder uren telwerk. Het geld wordt immers meteen op uw rekening gestort. Resultaat: u hoeft niet elke dag naar de bank te gaan en u lijdt geen valutaverlies.
  • Meer inkomsten: u loopt geen inkomsten meer mis omdat klanten geen cash op zak hebben. Daarnaast egven klanten vaak meer uit wanneer zij met een betaalkaart betalen..
  • Minder fouten: minder transacties in cash, dat zijn minder kansen op fouten.
  • Minder administratie: uw transacties worden onmiddellijk verwerkt in de boekhouding, zonder extra papierwerk.
  • Vlotte betaling: met een betaalterminal hoeven klanten niet naar de geldautomaat. En u hebt minder wisselgeld nodig.

Welk type betaalautomaat is geschikt voor uw zaak?

  • De toonbankterminal

Deze terminal kan rechtstreeks aangesloten worden op uw kassasysteem, waardoor zowel de betalingen als de boekhouding vlot en helder verlopen. Een toonbankterminal is bovendien heel herkenbaar en boezemt vertrouwen in.

  • De mobiele betaalterminal

Met deze terminal komt u dichter bij de klant. Of het aan de restauranttafel, op het terras of op de markt is: uw klant betaalt in alle eenvoud en vertrouwen zonder dat hij zich moet verplaatsen.

Verschillende communicatiekanalen…

Afhankelijk van het soort terminal (vast of mobiel) en het aantal transacties kunt u kiezen voor verschillende kanalen voor de betalingen:

  • Vaste terminal: Veel transacties en snelheid is van belang? Ga voor internet.
    • De betalingen verlopen supersnel via een internetverbinding.
    • U kunt blijven surfen en mailen.
    • U betaalt alleen uw internetaansluiting. Er komen geen kosten bij per transactie.
    • Meerdere betaalterminals nodig om gelijktijdig verschillende klanten te bedienen? Geen enkel probleem: alles verloopt even vlot via internet.
  • Vaste terminal. Relatief weinig transacties en snelheid is niet cruciaal? Ga voor de gewone telefoonlijn.

U kunt meteen aan de slag met eender welke vaste lijn. De ideale start met tal van uitbreidingsmogelijkheden: later kunt u heel makkelijk overschakelen naar internet of GPRS.

  • Mobiele terminal Veel transacties, snelheid van belang maar geen internet in de zaak? Ga voor GPRS.

Elke transactie verloopt draadloos via het mobiele telefoonnetwerk. Er zijn geen telefoondraden nodig. Een stopcontact is voldoende. Voor de verbinding moet u een vaste bijdrage betalen van enkele euro’s per maand. Dit los van het aantal transacties.

TIP: ga alleen in zee met een erkend leverancier van betaalautomaten

UNIZO heeft een kwaliteitslabel ontwikkeld om handelaars te helpen een betrouwbare leverancier te kiezen. Die leveranciers moeten voldoen aan bepaalde minimumvereisten op het gebied van klantvriendelijkheid, betrouwbaarheid en veiligheid. UNIZO geeft trouwens nog enkele tips mee inzake de keuze van een betaalterminal:

1.  Zijn de contractvoorwaarden duidelijk?

2.  Hoelang bent u contractueel gebonden?

3.  Is er een tijdige en kwalitatieve levering voorzien?

4.  Biedt de leverancier voldoende technische bijstand?

5.  Waar kan u terecht met klachten?