Webdesign :  Ontvang Gratis Tot 4 Offertes!
Webdesign : Ontvang Gratis Tot 4 Offertes!
Maak indruk met een
Professionele & Orginele Website
Vraag uw gratis offertes nu aan!
Maak indruk met eenProfessionele & Orginele WebsiteVraag uw gratis offertes nu aan!

Webdesign: Bedrijfswebsite: social media integratie

Leestijd: 2 min

Heeft u een bedrijfswebsite? Dan wilt u hier natuurlijk zoveel mogelijk ruchtbaarheid aan geven. De uitgelezen manier om een groot publiek te bereiken is door social media te gebruiken. Wanneer mensen via Facebook of Twitter uw bedrijfswebsite aanprijzen, kunt u een groot publiek bereiken. Bovendien zijn mensen geïnteresseerder in bedrijven die door vrienden worden aangeprezen, dan in bedrijven die ze in reclames tegenkomen.

 Bedrijfswebsite

De integratie van sociale media op bedrijfswebsite

Social media kan op verschillende manieren op uw bedrijfswebsite  worden geïntegreerd. Denk bijvoorbeeld aan de volgende mogelijkheden:

  • Twitter en Facebook accounts opzetten: via Facebook en Twitter kunt u een breed publiek trekken. Als u zoveel mogelijk volgers genereert kunt u via een gemakkelijke weg reclame maken voor uw bedrijf. Zorg dat uw bedrijfswebsite links bevat naar uw accounts, zo weten mensen deze te vinden.
  • Share buttons: zorg dat uw bedrijfswebsite een share button bevat. Dan kunnen mensen uw website delen via sociale media. Als u een webwinkel heeft, dan kunt u mensen de mogelijkheid geven om hun aankoop te delen.
  • Feeds: met een social media feed worden de uitingen die namens uw bedrijf op sociale media worden gedaan op uw bedrijfssite geplaatst. Zo trekt u de aandacht van bezoekers voor uw accounts.
  • Inloggen via sociale media: u kunt bezoekers de mogelijkheid geven om op uw site in te loggen via Facebook, Twitter of LinkedIn. Voor de klant is dit sneller en eenvoudiger dan het invullen van een gegevensformulier. Voor u betekent het dat u meer te weten komt over uw klanten. Van deze informatie kunt u vervolgens zakelijk gebruik maken.

De voordelen voor uw bedrijfswebsite

De integratie van Facebook, Twitter, Google+, etc. levert een aantal interessante voordelen op:

  • Betere bedrijfsresultaten: de integratie is zeer lucratief. Bedrijven die social media in hun website integreren, boeken significant betere resultaten dan bedrijven die dit nalaten.
  • Directer contact met klanten: met de integratie houdt u de lijn tussen uw bedrijf en uw klanten kort. Klanten kunnen snel en eenvoudig contact met u opnemen en worden dankzij status updates regelmatig aan het bestaan van uw bedrijf herinnerd.
  • Een oogje in het zeil: u kunt bijhouden wat klanten over uw bedrijf op social media plaatsen. Dit stelt u in staat om snel en adequaat te reageren. Zo laat u zien dat u blij bent met goede ervaringen en dat u luistert naar kritiek. Dat maakt een goede indruk.

De kosten

De kosten van de integratie op de uw bedrijfswebsite zijn minimaal. Het kost een webdeveloper weinig tijd om een share button of een Twitter feed te integreren. Wie marketing via sociale media echter serieus wil aanpakken, zorgt dat een personeelslid of zelfs een heel team structureel aan het werk is om de pagina’s bij te houden. Dit kost wat meer geld, maar dat verdient zich al gauw terug. U  kunt veel klanten vinden en binden, wat zich terugvertaalt naar de bedrijfsresultaten.