Adressenbestanden
Ontdek onze artikels over Adressenbestanden
-
Professionele B2B Database
-
Adressenbestand kopen of huren?
-
Adressenbestanden Woordenlijst
-
Adresbestand: Wetgeving in België
-
Database kopen of huren: hoeveel kost het?
-
E-mailadressen kopen - welke leverancier?
De vaakst gestelde vragen over Adressenbestanden
- Adressenbestanden actieve bedrijven?
- Prospectbestand kopen?
- Wat zijn de specifieke regels voor het benaderen van BtoC en BtoB klanten voor prospectie?
- Worden klantenbestanden gekocht of kan ik deze ook huren?
Uw bedrijf draaiende houden impliceert dat u zich op de economische markt moet handhaven. Uw bestaande klanten in de watten leggen is echter niet voldoende, u moet actief op zoek naar nieuwe potentiële doelgroepen!
Een database kopen of huren?
KOPEN |
HUREN |
Als u meerdere campagnes plant | Als u een eenmalige actie plant |
Als u een eenmalige actie plantAls u voldoende heeft aan een goedkope, algemene database met veel adressen |
Verder hangt alles af van welke doelgroepen u op welke manier wil bereiken, welke kenmerken zij moeten vertonen, of u een eigen bestaande database wil integreren enz. Onder Kopen of huren zetten we voor u de voor- en nadelen op een rijtje.
Welk type database heeft u nodig?
- Richten uw campagnes zich tot de B2B-groep, dan moet u uitmaken hoeveel informatie u wenst over de gezochte bedrijven en moet u ook de gepaste sectoren uitkiezen. Onder Professionele B2B databases geven we u een aantal handige tips mee.
- De B2C-groep kunt u enkel op een doeltreffende manier bereiken als u een database gebruikt die u naast adresgegevens ook de juiste kenmerken bevat (socio-demografisch, interesses, lifestyle, aankoopgedrag…). Daarover komt u alles te weten onder Particuliere B2C-databases.
- Misschien heeft u een samengestelde database nodig met gegevens afkomstig uit meerdere bronnen of overlappen de B2B- en B2C-doelgroepen elkaar. De nodige informatie vindt u onder Overige databases.
Welke is voor u de beste database en wie is de beste leverancier?
- Eigenlijk heeft elk bedrijf een database op maat nodig. Daarom moet u eerst een grondige analyse maken van welke doelgroep u wilt bereiken en de kenmerken bepalen. Is het uw betrachting om een afspraak vast te leggen met de juiste contactpersoon van een bedrijf, wilt u uw producten/diensten aan een particulier verkopen? Wilt u een campagne voeren met reclamefolders per post of per e-mail of wilt u een telefonische actie? Dit wordt allemaal toegelicht onder Hoe kiest u de beste database?
- Leveranciers, listbrokers, informatie over parastatale bedrijven die de adressenbestanden uit hun enquêtes verhuren of verkopen vindt u onder Welke leverancier?.
- In Extra Services bespreken we welke extra diensten sommige leveranciers u bieden.
Soms bespaart u tijd en geld als u de planning, uitvoering en response-verwerking van een reclamecampagne uitbesteedt.
Wat kost een database?
Hoe eenvoudiger de database, hoe minder ze zal kosten. Maar u moet vooral uw doelstellingen voor ogen houden en zien welke resultaten u kan boeken. Het is meestal interessanter om een beperkte, specifieke database samen te stellen met de juiste kenmerken van uw doelgroep. Eventueel kunt u gebruik maken van extra aangeboden diensten. In het artikel Hoeveel kost het? geven we u enkele prijsindicaties.
Mag u zomaar iedereen reclameboodschappen sturen?
Dat mag u helaas niet… De Belgische wetgeving heeft sedert de opkomst van het internet alle reclameverkeer sterk aan banden gelegd om de persoonlijke levenssfeer van de consument te beschermen. Dat wordt u uitgelegd in rubriek het artikel Wetgeving in België.