Nieuwe zoekopdracht :
Wij raden u aan :

Producten en diensten

Artikel

Offertes

De voordelen van een gehoste telefooncentrale

telefooncentrale

Veel bedrijven kiezen voor een extern gehoste telefooncentrale. Hoe werkt een dergelijke telefooncentrale? Wat zijn de voor- en nadelen ervan? We zetten het hier voor u op een rij. 

Werking gehoste telefooncentrale

Wanneer we spreken over een extern gehoste telefooncentrale, gaat het meetal over een IP-Centrex systeem. Dit staat in het kort voor een gebundelde telefoondienst waarvoor men gebruik maakt van een gehoste telefooncentrale bij een provider.

Bij een gehoste telefooncentrale heeft men geen fysieke telefooncentrale binnen het bedrijf nodig, men maakt immers gebruik van een telefooncentrale bij de telecomprovider.

 

Een Ip-Centrex systeem werkt met een SIP-signalering en de data wordt verzonden via een IP-datanetwerk. Voor het gebruik van een extern gehoste telefooncentrale heeft men enkel een goede breedbandverbinding nodig en Ip-telefoontoestellen.

 

Voordelen externe telefooncentrale

Het externaliseren van een telefooncentrale biedt vele voordelen en een paar nadelen. We zetten de voordelen voor u op een rij:

  • Geen hoge investering: men betaald doorgaans een maandabonnement, maar men hoeft geen dure investering te doen in een telefooncentrale.
  • Gemakkelijk uitbreiden of inkrimpen.
  • Onbeperkte mogelijkheden op het gebied van welkomstboodschappen en keuzemenu’s
  • Enkel breedbandverbinding en IP-toestellen nodig
  • Altijd bereikbaar, 24/7

 

Een nadeel van een gehoste telefooncentrale is de configuratie. Dit kan men niet zelf doen, dit gaat via de provider. Ook voor updates en upgrades van de software is men afhankelijk van de telecomprovider.

 

Begin met uw offerteaanvraag Telefooncentrales
Geef uw mening