Telefooncentrale:  Vergelijk de voorstellen & Bespaar!
Telefooncentrale: Vergelijk de voorstellen & Bespaar!
Onze erkende leveranciers bevinden zich over gans België. Onze erkende leveranciers bevinden zich over gans België.

Telefooncentrales: Voordelen van een telefooncentrale in de cloud

Leestijd: 3 min

Dataopslag en-beheer op een gemeenschappelijke externe server geraakt meer en meer ingeburgerd, maar het toepassen van die virtuele oplossing op telefonie was een nieuwe technologische uitdaging! Vandaag is het perfect mogelijk om uw huidige telefooncentrale te vervangen door een virtuele ‘CLOUD’-oplossing zonder ingrijpende aanpassingen of financiële aderlating.

 Telefooncentrale in de cloud

Hoe werkt een telefooncentrale in de cloud?

  • Eigenlijk belt u op dezelfde manier als met een klassiek toestel over een ISDN-telefoonlijn, maar dan via een online server met VoIP-technologie. Met andere woorden, u heeft uw ISDN-lijn niet meer nodig en ook geen eigen telefooncentrale. Uw virtuele VoIP-telefooncentrale  wordt in de CLOUD gehost. Deze CLOUD-software draait op meerdere krachtige servers in een of meerdere gigantische datacenters en garandeert een sterk beveiligde codering en betrouwbaarheid. Er komen geen dure uitrustingen aan te pas. Naast de software heeft u enkel IP-telefoontoestellen nodig die hiermee compatibel zijn.
  • Door de geavanceerde technologie geniet u van alle mogelijke functionaliteiten.
  • Een bepaalde telecomprovider biedt een eenvoudige ‘Plug & Play’-formule voor KMO’s waarvoor u enkel een simkaart en een web-interface nodig heeft.
  • Aanbieders stellen meestal maandabonnementen voor (bvb. een totaalpakket met VoIP-bellen en toegang tot het internet) tegen een afgesproken vergoeding in functie van de behoeften van uw bedrijf. Telefoneren is heel dikwijls gratis.

Verbetering van uw bedrijfsprestaties dankzij geavanceerde functionaliteiten

Elk type onderneming, hoe klein ook, heeft door gebruik te maken van een telefooncentrale in de CLOUD toegang tot een infrastructuur en functionaliteiten die vroeger enkel voorbehouden waren aan de grootste bedrijven, o.a. omwille van het stevige prijskaartje.

  • U verhoogt de productiviteit van uw onderneming: uw virtuele telefooncentrale beperkt wachttijden tot het minimum, alle oproepen worden foutloos doorgeschakeld naar de juiste gesprekspartner, uw klantenbeheer wordt geoptimaliseerd door geïntegreerde commerciële en boekhoudkundige software…
  • Deze oplossing zorgt voor mobiliteit en transparantie: uw medewerkers zijn zowel binnen als buiten het bedrijf altijd bereikbaar.
  • U kunt uw facturen misschien iets goedkoper maken, omdat u via het internet gratis of goedkoper kan bellen.
  • U verliest geen tijd en geld meer aan duur onderhoud van een traditionele telefooncentrale.
  • Een greep uit het aanbod functionaliteiten:
    • Gepersonaliseerde begroetingstekst en voicemail
    • Een interactieve ‘Voice Response’ die via een keuzemenu doorschakelt tot bij de juiste gesprekspartner
    • Organiseren van (video-)conference calls
    • Skype-integratie
    • Instant messaging
    • Softphone  op pc’s, tablets of smartphones
    • Virtuele faxberichten worden omgezet in PDF en naar u gemaild
    • U krijgt een uniek nummer voor al uw contacten zodat al uw boodschappen u bezorgd worden op de locatie en het door u gekozen toestel in functie van wanneer u beschikbaar bent.

Niet te versmaden voordelen

  • VoIP-telefonie in de CLOUD geeft u de gelegenheid om de meest geavanceerde communicatiemiddelen te benutten zonder dat u moet investeren in dure uitrusting.
  • Alle gebruikers hebben overal toegang tot het systeem: thuis, op het werk, via hotspots in luchthavens, hotels, metro- of treinstations…
  • De aanbieders werken meestal met maandabonnementen waarin alle gesprekskosten, updates, beheer en ondersteuning inbegrepen zijn.
  • Uw ISDN-telefoonlijnen heeft u niet meer nodig.
  • U kan uw bestaande telefoonnummers behouden.
  • Uw spraak- en datagegevens zijn nog beter beveiligd dan wanneer u ze zelf beheert, want uw virtuele centrale is ondergebracht in superbeveiligde datacenters.
  •  De beschikbaarheid is maximaal en u hoeft zich geen zorgen te maken over complexe installaties op uw locatie of over onderhoud.
  • CLOUD-telefonie is een flexibele oplossing, die op elk moment mee kan groeien volgens de evolutie van uw onderneming. Zo kunt u moeiteloos nieuwe vestigingen of medewerkers toevoegen.