Zoekmachine Optimalisatie: Ontvang Gratis tot 4 Offertes!
Welke voordelen biedt Google AdWords?
Leestijd: 3 min
Elke ondernemer weet hoe belangrijk het is om reclame te voeren voor zijn bedrijf. Google AdWords kan u hierbij helpen. Wat is AdWords en welke voordelen biedt het uw bedrijf? We zetten het voor u op een rij.
Twee manieren om uw zaak online via uw website kenbaar te maken
- Om goed te scoren in de Google ranking biedt Google zijn programma Google AdWords aan. Tegen betaling per klik komt u ofwel rechts op de eerste pagina’s of in de Top-3 boven de organische resultaten. Als u uw advertentie samenstelt met doeltreffende sleutelwoorden, genereert u ongetwijfeld geïnteresseerde bezoekers die meteen op uw landingspagina terechtkomen. Als u bereid bent te investeren in een redelijk bedrag per klik, kan u op korte termijn mooie resultaten en conversies boeken.
- Met een goed uitgewerkte SEO-strategie kunt u uw website op een hoge positie in de organische zoekmachineresultatenlijsten doen belanden. Dit kost u helemaal niets, tenzij u investeert in een professionele SEO-specialist. Deze vorm van gratis reclame is mooi meegenomen als u erin slaagt om in die hogere regionen van de zoekmachines te geraken. Meestal betekent dit dat u toch wel veel geduld moet oefenen en is dit een interessante oplossing op lange termijn of in combinatie met een betalende SEA-campagne. SEO en SEA worden uitvoerig besproken in enkele andere artikels van deze informatiegids.
De voordelen van AdWords
- Uw advertentie staat snel online op een goed zichtbare plaats: slechts enkele uren nadat u ze heeft aangemaakt, kan u al clicks genereren. In tegenstelling tot een verschijning in de organische ranglijsten boekt u met een AdWords advertentie onmiddellijk resultaat.
- Uw website staat letterlijk in de kijker: ofwel bovenaan rechts op de eerste pagina’s van de zoekresultatenlijst, ofwel net boven de organische zoekresultaten.
- U kunt veel korter op de bal spelen: u kan heel snel nieuwe producten, acties, promoties of diensten introduceren en inspelen op de actualiteit.
- Een AdWords-campagne blijft perfect betaalbaar, want u bepaalt zelf hoeveel u per klik of per dag maximaal wilt spenderen.
- U kunt continu testen of uw gekozen zoekwoorden wel het juiste effect hebben en als dat niet zo is, kan u direct uw advertentie aanpassen. Heeft u de juiste zoektermen verwoord in een pakkende reclameboodschap, dan kan u ervan op aan dat uw bezoekersaantal aanzienlijk stijgt en dat u ook meer conversies genereert.
- U bent op geen enkel moment gebonden door een contract.
- U kunt heel gericht adverteren: de juiste doelgroep bewerken op de juiste locaties: heel plaatselijk, nationaal of internationaal.
- Bijna alle internetgebruikers raadplegen regelmatig Google: met een AdWords campagne bereikt u bijna de volledige internetmarkt.
- Met een AdWords-account krijgt u nog meer mogelijkheden: u kunt Callout-Advertentie-extensies gebruiken om bepaalde acties, promoties of verkoopargumenten op de voorgrond te tonen, zonder dat u daarvoor meer moet betalen.
- Bedrijven die vooral de lokale markt willen bespelen kunnen via AdWords Express nog goedkoper adverteren terwijl Google zelf gepaste sleutelwoorden zoekt op basis van de geïmplementeerde gegevens en categorieën.
- Google reikt handige tools aan om uw campagnes te analyseren: welk type bezoekers heeft hoeveel keer geklikt en hoeveel conversies heeft dit opgeleverd?
- Geen enkele klassieke marketingmethode is zo meetbaar als de online marketingmethode van Google AdWords.
Besluit
Een professionele SEO-strategie gecombineerd met een Google AdWords-aanpak verrijken elkaar en zijn dus de perfecte SEM-strategie (Search Engine Marketing).
Ontdek de koopgids over SEO en SEM
Inhoud