Ontdek de kracht van een professioneel marketingbureau
De optimalisatie van een website neemt veel tijd in beslag. Een professioneel marketingbureau kan u hierin bijstaan. U kunt zich concentreren op uw werkzaamheden terwijl u profiteert van de kennis en expertise van een marketingexpert.
De sterke troeven van een marketingbureau
Een professioneel marketingbureau met een goede reputatie heeft meestal meerdere specialisten in dienst met de nodige vakkennis voor specifieke taken: de webdesigner, de fotograaf, de creatieve reclamecampagne-bedenker, de SEO-copywriter … In een verkennende tafelronde stippelt u samen de strategie uit, gebaseerd op volgende aandachtspunten, waarvoor uw adviseur maatoplossingen zal aanreiken:
- Hoe gaat u de aandacht trekken van bestaande klanten en nieuwe bezoekers? Heeft u een zoekmachine-geoptimaliseerde website, waarmee u hoog zal scoren in de organische zoekmachineranglijsten, wenst u uw resultaten nog op te krikken met goed gerichte SEA-campagnes , versterkt met acties, promoties...? Gaat u dit combineren met digitale communicatie?
- Belangrijk is dat u de juiste doelgroepen benadert: de gepaste sectoren, personen met de juiste interesse, denk aan geomarketing… Gebruik actuele, juiste contactgegevens, uit uw eigen klantenbestand of uit een professionele B2B-database.
- Doet u aan affiliate marketing? Dan kan uw marketingbureau banners of advertenties ontwerpen die u op de websites van voor u adverterende partners plaatst.
- Op welke manier gaat u bezoekersstromen en -gedrag opvolgen, campagnes testen en beoordelen, conversies analyseren enz. en uw strategie indien nodig aanpassen?
Digitale marketing ter versterking van websitecommunicatie
Nieuwe technologieën en ontwikkelingen op het internet scheppen ook nieuwe mogelijkheden voor digitale marketing:
- Mobiele SEO en responsive websites
Mobiele apparaten zoals smartphones en tablets moeten vlot kunnen communiceren met het internet en met uw website. Uw professionele raadsman kent de kneepjes van het vak om alles op elkaar af te stemmen.
- Sociale Media
Via het internet of via mobiele toestellen heeft u vrienden en volgers, maar via hen heeft u ook toegang tot hÚn kennissen en volgers.
- Content Marketing
Content is hét nieuwe ijkpunt in alle marketingstrategieën om mogelijke consumenten aan te trekken, zowel voor uw website als voor alle andere communicatievormen. Waarop u moet letten wordt uitvoerig beschreven in diverse SEO-artikels.
- Virale Marketing
Ditis zo’n beetje een digitale vorm van mond-aan-mondreclame, voornamelijk gericht tot de eindconsument, maar niet tot bedrijven. Het gaat om meestal goedkoop gemaakte videofilmpjes met reclameboodschappen die zich snel als een ‘virus’ (vandaar de term) verspreiden via de sociale media op het internet. Hier moet u wel opletten dat u niet de verkeerde doelgroepen bereikt en u kunt de campagne zelf niet stopzetten.
Marketingbureau: de juiste formule voor succes
Wilt u een optimale ROI (return on investment) realiseren met al uw marketingcampagnes? Bewandel dan de gulden middenweg en combineer de ‘ouderwetse’, klassieke marketingmethodes met een doordachte online SEM-strategie (Search Engine of zoekmachine-marketing), geholpen door een perfect geoptimaliseerde website en met actuele digitale toepassingen.
Uw vakspecialist zal zich enthousiast inzetten om het succes van uw onderneming te doen groeien. Het begint misschien met een eenvoudige mailing, gevolgd door een spectaculaire website die uitblinkt in SEO en later aangevuld met een fenomenale e-marketingcampagne, waarbij alles op de voet wordt opgevolgd en geanalyseerd met het oog op nog meer efficiëntie.