Kantoormeubilair: Ontvang Gratis Tot 4 Offertes!
Kantoormeubilair: Ontvang Gratis Tot 4 Offertes!

Kantoormeubelen

Ontdek onze artikels over Kantoormeubelen

Al onze artikels over Kantoormeubelen zien

De vaakst gestelde vragen over Kantoormeubelen

Alle vaak gestelde vragen over Kantoormeubelen zien

Kantoormeubilair is belangrijk voor het goed functioneren van werknemers. Bij het betrekken van een nieuw kantoorpand wordt wel eens te weinig stilgestaan bij de inrichting ervan. Vaak wordt er van te voren geen calculatie gemaakt van de kosten die het interieur met zich meebrengt. Het is dus belangrijk om u van te voren af te vragen wat u allemaal nodig heeft binnen uw kantoorruimte en in te schatten welke kosten hier aan verbonden zijn.

Kantoormeubilair 

Kantoormeubilair: kwaliteit, budget of design?

Of u uw kantoorruimte inricht met meubilair van een lage prijsklasse of een hogere prijsklasse is natuurlijk geheel afhankelijk van uw wensen, eisen en uw portemonnee. Budget meubilair hoeft niet altijd van slechte kwaliteit te zijn en wat heeft u bijvoorbeeld aan design meubilair van duizenden euro’s als uw klanten niet fysiek bij u over de vloer komen? Denk dus van te voren goed na welk doel uw kantoor heeft en probeer het kantoormeubilair hier op af te stemmen.

Tweedehands kantoormeubilair

Het aanschaffen van gebruikt kantoormeubilair is natuurlijk ook een oplossing. Vaak kunt u hier behoorlijk wat geld mee besparen. Ook hierbij is het van te voren wel handig om goed na te denken welke uitstraling u wil bereiken met uw kantoor. De kans bestaat dat u meubilair in verschillende stijlen en kleuren aanschaft als deze tweedehands zijn. Het kan namelijk zijn dat u door het aanbod niet de mogelijkheid heeft uw kantoormeubilair op elkaar af te stemmen. Dit kan ten koste gaan van de uitstraling van uw bedrijf.

Welk kantoormeubilair moet u aanschaffen?

Het aan te schaffen kantoormeubilair is natuurlijk ook weer geheel afhankelijk van uw eisen en wensen. Welke meubels heeft u nodig voor de dagelijkse gang van zaken? In de meeste kantoren treft u het volgende aan:

  • Bureaus
  • Bureaustoelen
  • Bureaulade, of aparte kast per bureau
  • Archiefkasten
  • Vergadertafel + stoelen
  • Etc.

Het meest verkochte kantoormeubilair in België zijn bureaus, bureaustoelen en archiefkasten. Hier zal uw eerste behoefte dan ook vaak liggen.

Ergonomisch kantoormeubilair: wat zijn de eisen?

Waar u bij de aanschaf van kantoormeubilair op moet letten is dat deze aan bepaalde ergonomische eisen voldoen. Vooral als uw personeel bijvoorbeeld langdurig zittend werk verricht, dan is het belangrijk dat uw meubilair voldoet aan deze eisen. Voorbeelden van ergonomische richtlijnen:

  • Zo moet bijvoorbeeld de zithoogte van een bureaustoel verstelbaar zijn en moet de gebruiker van de stoel een ergonomisch verantwoorde houding aan kunnen nemen; met de bovenbenen in horizontale positie en de onderbenen in verticale positie.
  • Ook een bureau moet verstelbaar in hoogte zijn en het werkblad moet miniaal een afmeting van 120 cm in de breedte en 80 cm in de diepte hebben.

Naast deze ergonomische eisen zijn er nog tal van ergonomische oplossingen voor kantoormeubilair. Lees u goed in voordat u overgaat tot de aanschaf.

De kosten van kantoormeubilair

De exacte kosten van uw kantoormeubilair zijn natuurlijk sterk afhankelijk van uw eisen en de kwaliteit van het meubilair. Koopt u het meubilair tweedehands, dat zult u in de regel wat goedkoper uit zijn. Gaat u voor budget meubilair, dan is dat ook het geval, maar het kan zijn dat dit meubilair snel aan vervanging toe is. U bent dan uiteindelijk alsnog duurder uit. Design meubilair is natuurlijk duur, maar het voordeel is weer dat dit meubilair lang meegaat. In het algemeen kunt u ervan uit gaan dat u voor het inrichten van een werkruimte van zo’n 25 vierkante meter al gauw een bedrag rond de € 3000 kwijt bent aan het meubilair.