Een keuze maken

Ontdek de vaakst gestelde vragen over Adressenbestanden

Wat is het verschil tussen een lead en een prospect?

 

Een lead is een contactpersoon of bedrijf dat interesse heeft getoond in uw producten of diensten, vaak via registratie of aanvraag van informatie.

Een prospect, daarentegen, is een lead die verder gekwalificeerd is en waarbij is vastgesteld dat hij waarschijnlijk door de salesfunnel zal gaan. Belangrijke zoektermen zoals 'leadgeneratie' en 'prospectbeheer' spelen hierbij een rol.

Essentiële verschillen zijn:

  • Kwalificatie: leads zijn ongekwalificeerd, prospects zijn gekwalificeerd voor verkoop.
  • Interactie: leads hebben beperkte interactie gehad; prospects hebben meer betrokkenheid getoond.

Voor effectieve B2B-marketing is het cruciaal om leads in prospects om te zetten. Om te starten met het kwalificeren van uw leads, neem contact met ons op voor meer informatie.

Voor meer info over Adressenbestanden ga naar Onze koopgids

Wanneer wordt een lead een echte prospect?