Nieuwe zoekopdracht :
Wij raden u aan :

Producten en diensten

Artikel

Offertes

Witte kassa nu al uitverkocht

Witte kassa

Horeca-uitbaters die zich hebben aangemeld voor de vrijwillige implementatie van een geregistreerd kassasysteem zullen niet allen daadwerkelijk een kunnen ontvangen. De goedgekeurde, beschikbare, systemen zijn namelijk allen al uitverkocht.

Gunstmaatregelen vrijwillige installatie

Om van de gunstmaatregelen te kunnen profiteren die de overheid instelde diende men zich voor 30 december vrijwillig aan te melden en de kassa voor het einde van februari 2014 in gebruikt te hebben genomen. Dit lijkt nu niet voor elke horeacozaak weggelegd.

 

Een geregistreerd kassasysteem bestaat ui t 3 onderdelen, een gepersonaliseerde kaart, een kassa(systeem) en een fiscale date module (FDM). Dit wordt ook wel de black box genoemd. Op het moment is een tekort aan zowel kassasystemen als fiscale data modules. Hierdoor zijn de weinig beschikbare complete systemen al uitverkocht.

 

Er hebben zich slechts 354 horecaondernemers zich aangemeld voor 30 december. Zij kunnen dus niet allen rekenen op een lastenverlaging. Er is nog geen duidelijkheid van de kan van de ministers van Werk en Sociale Zaken of de deadline van de installatie zal worden verschoven of niet. Dit lijkt nochtans de enige oplossing.

 

Witte kassa verplicht

De invoering van het geregistreerde kassasysteem is vanaf 1 januari 2015 verplicht. Er zal echter een implementatieperiode van een jaar worden gehanteerd, tot 1 januari 2016. 

Begin met uw offerteaanvraag Verkooppunten
Geef uw mening