Nieuwe zoekopdracht :
Wij raden u aan :

Producten en diensten

Artikel

Offertes

IT support

U zoekt IT support? U wenst het beheren van uw informaticamateriaal uit te besteden? U bent op zoek naar een betrouwbare partner in IT support, hosting of webdesign?

Iedereen maakt vandaag de dag gebruik van informatietechnologie en werkt met hardware en software. Zolang alles perfect functioneert draaien alle systemen en toepassingen op wieltjes, maar wat als er iets hapert? Dan schakelt u best professionele IT-ondersteuning in om met zekerheid een snelle oplossing te vinden.

it support 

Welke taken neemt IT-support op zich?

  • Het analyseren van uw IT-infrastructuur (geheel van de technologische componenten, van de systeem- en toepassingsprogramma’s, de procedures en de knowhow die nodig zijn om alles samen efficiënt en betrouwbaar te laten functioneren).
  • Preventief onderhoud en proactieve analyse van uw systemen om toekomstige problemen te vermijden.
  • Beveiliging tegen virussen, spyware en het verwijderen van ongewenste programma’s.
  • Optimalisatie om computers sneller te maken.
  • Software-/hardware-storingen oplossen.
  • Up-to-date houden van uw systemen.
  • Bewaking van schijfruimte en geheugengebruik.
  • Herstellingen van software en hardware na diagnose.
  • Dagelijks IT-beheer.
  • Rapportering over IT-Support-prestaties.

 

Interne of externe IT-ondersteuning?

Grote bedrijven kunnen een eigen IT-expert in vast dienstverband in huis halen, die perfect de situatie kent, permanent assistentie kan verlenen, snel problemen kan detecteren en oplossen. Hij/zij kan ook proactief oplossingen voorstellen om alle systemen en toepassingen toekomstgericht optimaal te laten functioneren.

 

Een andere optie is externe assistentie met verschillende mogelijkheden zoals een helpdesk via software-/hardware-programma’s die u gekocht heeft, telefonische of e-mail-assistentie of via een interactieve website, assistentie via schermdeling, waarvoor u toestemming geeft om uw computer vanop afstand over te nemen, support met een contract, waarvoor u een vast bedrag per maand betaalt. In de overeenkomst staan afspraken over de tijdslimieten waarbinnen antwoord en oplossing wordt geboden, over preventief onderhoud, proactieve analyse, beveiliging en beheer, over transparante rapportering. Natuurlijk kunt u ook beroep doen op een expert die ter plaatse komt en die u per uur betaalt.

 

Ook kunt u kiezen voor een hybride oplossing: een combinatie van een eigen IT-expert of een consultant die indien nodig ter plaatse komt, gecombineerd met ‘cloud’-support.

 

Het kostenplaatje

Een interne IT-expert betaalt u in dienstverband. Bepaalde leveranciers bieden u een maandabonnement met een vast bedrag vanaf zo’n €40 all-in per werk-post nadat ze eerst een analyse hebben uitgevoerd. Een contract met duidelijke afspraken wordt opgemaakt.

 

Sommige software-/hardware-leveranciers of onafhankelijke leveranciers leveren telefonische of e-mail-ondersteuning vanaf zo’n €30 per consultatie. Interventies via schermdeling kunnen ook en kosten snel minimum €50 per interventie. Een IT-expert die ter plaatse komt zonder contract rekent al gauw 90 €/u.

 

5 redenen om IT-support in te schakelen

  • Na een analyse van uw systemen en toepassingen zal het onderhoud eenvoudiger worden.
  • Problemen zullen sneller geïdentificeerd en dus ook sneller opgelost worden.
  • IT-support garandeert een beter beheer waardoor alle diensten degelijk blijven functioneren.
  • Onderbrekingen zullen zich nog uiterst zelden voordoen. Alle diensten van uw bedrijf blijven toegankelijk voor klanten en personeel. Er gaan geen gegevens meer verloren.
  • Door het beter functioneren van uw IT-infrastructuur en het uitbesteden van IT-support zal u kosten en tijd besparen.
Begin met uw offerteaanvraag IT support