Nieuwe zoekopdracht :
Wij raden u aan :

Producten en diensten

Artikel

Offertes

Voordelen CRM?

Vraag gesteld door Nico Boone - mei 6, 2014
Vraag

Hallo, Wat zijn de voordelen van een CRM-systeem? Mvg, Nico Boone

Antwoord van Wendy De Boek
- mei 6, 2014

Beste Nico Boone,

Het werken met CRM-software helpt u om uw bestaande klanten te behouden, wat een aanzienlijke winst oplevert voor uw bedrijf. Een loyale bestaande klant kost 5 keer minder dan het zoeken naar nieuwe klanten. Een aantal voordelen op een rij:

-          CRM-software biedt inzicht in welke klanten winst opleveren, per marktsegment en per individu. Hierdoor kunt u gerichte marketing acties ondernemen. Doordat u gerichte marketingcampagnes kunt opzetten, zult u hierop besparen.

-          CRM-software houdt de correlaties bij de afname van uw producten en/of diensten bij. Hierdoor kunt u effectief en systematisch gebruik maken van cross-selling.

-          De software houdt tevens de contactmomenten met uw klanten bij, wat u helpt bij een goede klantenservice. Dit creëert duurzame relaties met uw klanten.

 

Voor meer informatie verwijs ik u naar het volgende artikel: CRM en HR management

 

U kunt gemakkelijk offertes aanvragen bij verschillende leveranciers via het volgende formulier: offertes CRM-management

Companeo : CRM & HR management: offertes vergelijken