Nieuwe zoekopdracht :
Wij raden u aan :

Producten en diensten

Artikel

Offertes

CRM & HR management

Bent u op zoek naar een software om uw activiteiten van A tot Z te beheren? Met een CRM of een Commercieel Beheer software beheert u uw klanten, leveranciers, aankopen, verkopen en voorraden maar ook uw vertegenwoordigers en uw e-commerce website. Wenst u geavanceerde beheersfuncties? Kies voor extra modules: ERP, CRM, boekhouding, productie, kassa,...Vergelijk en kies de management software die perfect aangepast is aan uw budget en behoeftes!

Het succes van een onderneming valt of staat met de relatie tot de klanten. Wie zijn klanten verwaarloost, zal ze snel verliezen. Een goed beheer van het klantenbestand zal zich al gauw vertalen in een duidelijker inzicht/overzicht en betere verkoopresultaten. Daarvoor dient CRM (Customer Relationship Management) of klantenbeheer. Deze bedrijfsstrategie stelt de relatie met de klant centraal.

crm

Voordelen

  • Betere klantenservice
  • Gemakkelijk voor uw medewerkers
  • Mogelijkheid tot het optimaliseren van uw resultaten

 

Hoe kan u uw CRM optimaal realiseren?

U dient verschillende stappen te doorlopen om uw CRM te optimaliseren. Het gaat om de volgende punten:

  • Door het klantenprofiel en de klantenbehoeften in kaart te brengen en te bepalen welke gegevens essentieel zijn, zoals contactgegevens, historiek, correspondentie en/of surfgedrag, wordt duidelijk waaraan een CRM voor u dient te voldoen.
  • Ook is het belangrijk te definiëren op welke manier u uw klanten groepeert: per marktsegment, volgens omzet, op individuele basis, welke klanten leveren welke winst op?
  • Ga na welke afdelingen of medewerkers toegang moeten hebben tot het systeem met het oog op het aanschaffen van mogelijke CRM-software. 
  • Vervolgens brengt u alle klantengegevens samen in één centrale database, die u best ook implementeert in andere bedrijfstoepassingen en systemen. Daartoe moet u ook de nodige infrastructuur onderzoeken.

 

Uw CRM verbeteren met CRM-software

Met CRM-software automatiseert u het beheer van uw klantenrelaties en verbetert u de structuur, die anders waarschijnlijk sterk gefragmenteerd zal blijven. Een CRM-programma zal meer overzicht bieden en minder kans op fouten geven.

 

Elk CRM-softwareprogramma centraliseert de klantengegevens in één centrale gegevensbank, die u kan linken aan andere bedrijfssystemen. Zo zullen gegevens die zijn opgeslagen in diverse toepassingen ontdubbeld worden. Een optimale oplossing is als u het CRM-systeem kan integreren in het ERP-systeem, waardoor alle bedrijfsprocessen (logistiek, administratie, financiën) kunnen samenwerken.

 

Alvorens CRM-software aan te schaffen moet u ook het gewenste werkscenario onder de loep nemen: wie heeft toegang tot het systeem, welke extra functies wenst u, hoe zal het systeem optimaal beheerd kunnen worden. Zoek uit of er specifieke programma’s bestaan voor uw branche, of u ‘in the cloud’ wil werken, of u het systeem enkel binnen uw bedrijf op de eigen computers wil installeren. Vergelijk de voor- en nadelen en de verschillen van gehoste software of eigen gekochte of gehuurde software. Vergelijk het aanbod van verschillende leveranciers en vraag eventueel een demo of testperiode aan.

 

HR Management

Net zoals een perfect klantenbeheer kan een verbeterd personeelsbeheer u heel wat tijd en geld besparen. Human Resource software kan u daarbij helpen en de personeelsadministratie compleet automatiseren. Met deze software kunt u een volledig personeelsdossier samenstellen dat het werknemersprofiel bevat, sollicitatiegegevens, het contract, de loonadministratie, vakantieregelingen, ziektedagen enzovoort.

Begin met uw offerteaanvraag CRM & HR management