Nieuwe zoekopdracht :
Wij raden u aan :

Producten en diensten

Artikel

Offertes

Aanwerving personeel

Het aanwerven van de juiste mensen is geen makkelijke opdracht. Laat u daarom begeleiden door professionals! Zij kunnen dankzij hun rijke database en jarenlange ervaring voor u de juiste kandidaten selecteren. Deze specialisten in werving en selectie zorgen ervoor dat uw vacature of vacatures snel ingevuld geraken. De aanwerving van uw nieuw personeel wordt zo kinderspel. U wilt nieuwe werknemers aanwerven? Laat experts u helpen met de aanwerving van personeel!

Als uw bedrijf een vacature aan wil bieden is er keuze uit een waaier van mogelijkheden. In eerste instantie is het essentieel dat u het gewenste profiel voor de job functie zo duidelijk mogelijk omschrijft met daarbij relevante informatie over uw bedrijf en dat u bepaalt of u de hele procedure zelf wil afhandelen of in handen geeft van een uitzend- of wervingsbureau. U heeft de keuze uit meerdere opties om uw vacature bekend te maken. U leest hier meer over deze opties.

werving

Advertentie in de gedrukte media

U plaatst uw vacature in een krant of vakblad en betaalt voor een eenmalige of meermalige verschijning. Het prijskaartje hangt af van de grootte van uw advertentie en de oplage van de krant of het tijdschrift. Een advertentie kan snel prijzig zijn.

 

Social media, meestal gekoppeld aan eigen website

Op internet heeft u meerdere keuzes om uw vacature bekend te maken. Vooral de social media komen steeds meer op om een geschikte kandidaat te vinden. Wat zijn de voordelen?

  • Een  voordeel is dat de kandidaat meteen veel informatie kan vinden  over uw bedrijf.
  • Via Facebook zal u een massa kandidaten bereiken, maar u moet overwegen of er wel gereageerd zal worden vanuit de juiste doelgroep.
  • LinkedIn, Plaxo en Xing richten zich hoofdzakelijk tot een zakelijke doelgroep en bieden de mogelijkheid om een bedrijfspagina aan te maken waarop u de vacature aanbiedt. Ook kan u er zelf op zoek naar profielen.
  • Op Twitter moet u zich beperken tot een invoer van 140 tekens, maar uw vacature kan geretweet en naar meerdere volgers gestuurd worden.

 

Netwerken

Kandidaten kunt u vaak vinden in het netwerk van uw bedrijf. Zij zitten vaak in de zelfde branche en weten al wat van uw bedrijf af. Wat zijn de voordelen?

  • Via persoonlijke/zakelijke contacten en mond-aan-mond-reclame zal de informatie en de kwaliteit van een kandidaat betrouwbaarder zijn, want niemand beveelt graag iemand aan met twijfelachtige capaciteiten.
  • De kosten zijn minimaal, maar u moet zich zelf met de sollicitaties en het netwerken bezighouden.

 

Stagiairs

Wanneer u niet direct op zoek bent naar een vaste invulling van een functie kunt u er ook voor kiezen om een stagiair in te zetten. Een stagiair is vaak een stuk minder duur dan een vaste kracht. Daar staat wel tegenover dat de stagiair naast de werkzaamheden ook een bepaalde tijd nodig heeft voor het schrijven van een stageverslag of om een opgelegde opdracht van zijn of haar school uit te voeren. Daarnaast kan het ook zo zijn dat de stagiair iets minder affiniteit met uw bedrijf heeft. U moet ook rekening houden met het contact dat dient onderhouden te worden met de school en de stagebegeleider. Hoe kunt u een stagiair inschakelen?

  • U kan uw vacature aanbieden op de website van scholen of afspraken maken met de directie/stage-mentors.
  • Stagiairs zijn niet bezoldigd en mogen slechts een beperkte periode en beperkt aantal uren werken. U moet nauwkeurig de arbeidsreglementen respecteren en de stagebegeleider blijft de werkgever!

 

Uitzendbureaus

Als u zelf weinig tijd heeft, of niet de middelen heeft om een nieuwe, tijdelijke werknemer te zoeken kunt u dit ook overlaten aan specialisten. Een uitzendbureau kan u verder helpen.

  • Als u een tijdelijke vervangend personeelslid zoekt of een kandidaat voor een tijdelijke vermeerdering van werk, dan kan een uitzendbureau kandidaten met het gezochte profiel voorselecteren.
  • In de driehoeksrelatie uitzendbureau/uitzendkracht/opdrachtgever blijft het uitzendbureau de werkgever. De loonadministratie is voor rekening van het uitzendbureau.
  • U betaalt 15 tot 25% van het dag-/week-/maandloon van de tijdelijke kracht aan het interimkantoor.

 

Online werving- en selectiebureaus

Online heeft u, naast social media, vele opties om uw vacature bekend te maken. Wat zijn uw opties?

  • Er bestaan gratis vacaturesites waarop u jobaanbiedingen kan presenteren, maar dan komt uw bedrijf niet altijd echt professioneel over of belandt uw vacature tussen een niet geselecteerde massa.
  • Voor kandidaten met een hoog opgeleide functie of specifieke achtergrond bakenen professionele wervingsbureaus de juiste doelgroep voor u af en houdt één bepaalde contactpersoon zich bezig met de selectie en eventueel voorbereidende sollicitatiegesprekken.
  • Uw vacature wordt op hun site geplaatst, doorgestuurd naar een geselecteerd kandidatenbestand en eventueel ook op social-media-sites geplaatst.
  • Als u er extra voor betaalt, krijgt u ook toegang tot een CV-database waaruit u zelf kandidaten kan selecteren.
  • Aan één standaard-job kleeft al snel een prijskaartje van 1000 euro, waarvoor de vacature meestal 30 dagen staat aangekondigd. Er bestaan ook voordelige combinaties met toegang tot CV-databases.

 

Begin met uw offerteaanvraag Aanwerving personeel